چاپ کردن این صفحه

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس در کنفرانس خبری روز فرهنگ پهلوانی عنوان کرد:  

*تغییر اولویت‌ها، زمینه ساز توسعه ورزش باستانی و گسترش فرهنگ پهلوانی*   منتخب سردبیر

توسط پریسا گلریزخاتمی 19 ارديبهشت 1402 159 0
  محمد مهدی سرفراز شکوهی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در کنفرانس خبری روز فرهنگ پهلوانی، تغییر اولویت‌ها را زمینه ساز توسعه ورزش باستانی و گسترش فرهنگ پهلوانی در سطح استان عنوان کرد.
 
وی از ورزش باستانی و زورخانه‌ای به عنوان کهن‌ترین ورزش بدنسازی در جهان نام برد که در استان با مشکلات متعددی روبروست و تغییر کاربری و کمبود گود زورخانه‌ها را از جمله این مشکلات بیان کرد. 
 
*کمبود گود زورخانه*
 
شکوهی گفت: کمبود زورخانه در استان فارس موجب شده تا بسیاری از علاقه‌مندان به این ورزش نتوانند در شرایط خوبی پا به عرصه رقابت با سایر باستانی‌کاران کشور بگذارند.
 
وی ادامه داد: اهتمام ویژه‌ای در خصوص ایجاد گود زورخانه در استان فارس وجود ندارد و بخش اعظمی از زورخانه‌های استان نیز توسط خیران ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: پیش‌تر اولویت ساخت و تجهیز اماکن ورزشی، زمین‌های چمن و سالن‌های ورزشی بود که با توجه به اقبال عمومی در خصوص این ورزش نظر بر این است با تغییر اولویت‌ها زمینه توسعه ورزش باستانی به خصوص ایجاد گود زورخانه اقدام شود.
 
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: در کلان شهر شیراز ۲۶ زورخانه و در مجموع ۸۴ زورخانه در کل استان فارس فعال است و هشت زورخانه استان به دلایل مختلف اکنون تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد و جا‌نمایی ۱۷ زورخانه جدید نیز در استان صورت گرفته است.
 
به گفته این مقام مسئول طرح ابداعی استان فارس در خصوص ایجاد فضای ورزشی در حسینیه‌های استان برای اولین بار به وزراتخانه ورزش و جوانان ارسال شده که در قالب این طرح، حسینیه‌های سراسر کشور مکانی را برای انجام ورزش‌های باستانی در نظر خواهند گرفت و نسبت به ترویج این فرهنگ اقدام خواهند کرد.
 
*فعالیت ۱۸۰۰ باستانی کار در شیراز*
 
نایب رئیس هیأت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای فارس گفت: بیش از یک هزار و ۸۰۰ ورزشکار در سراسر استان عضو این هیأت بوده و در ۸۴ زورخانه استان فارس در حال فعالیت‌اند.
 
محمدرضا خادم‌زاده خاطرنشان کرد که هیات ورزش باستانی و زورخانه‌ای تلاش‌ نموده تا با ترویج فرهنگ این ورزش، مخاطب ورزش‌های زورخانه‌ای را افزایش دهد.
وی به اجرای طرح «شهید طوقانی» در استان فارس اشاره نمود که در این طرح ۱۲۰ نوجوان و جوان استان با فرهنگ ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای آشنا خواهند شد و طرح دیگر، تجلیل از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای است که با عنوان «گود پدران» نام گذاری شده است.
 
 
 
 
شماره روزنامه:7754
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
آخرین ویرایش در سه شنبه, 19 ارديبهشت 1402

موارد مرتبط