چاپ کردن این صفحه

*روح‌الله نجمی از سمت ریاست هیات دوومیدانی فارس استعفا داد*   منتخب سردبیر

توسط پریسا گلریزخاتمی 19 ارديبهشت 1402 212 0
  حواشی مسابقات دو ماراتن شیراز، رییس هیات دوومیدانی فارس را به استعفا کشاند و روح الله نجمی از سمت خود استعفا داد.
مسابقات دو ماراتن که روز جمعه و با حضور ۸۰۰ دونده زن و مرد در دو مسیر جداگانه برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود.
حواشی این مسابقات متوجه مسئولان ورزش شد و روابط عمومی دادگستری فارس از تشکیل پرونده قضایی برای مسئولان برگزار کننده این مسابقات خبر داد.
براساس این اطلاعیه، در پی انتشار تصاویری از مسابقات دوومیدانی در شیراز و حضور زنان بی‌حجاب در این مسابقه در حاشیه برگزاری روز شیراز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستور تشکیل پرونده قضایی و احضار مسئولان برگزارکننده را صادر کرد.
سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز فارس با بیان اینکه قصور، ترک فعل و تقصیر احتمالی مسئولان در این خصوص با جدیت بررسی می‌شود؛ گفت: پس از این اقدام ساختار‌شکنانه، سرپرست ورزش و جوانان استان، مدیر ورزش و جوانان شیراز و رییس هیات دو و ‌میدانی و مسئولان انتظامات برگزاری مسابقه جهت ارائه توضیح به دادستانی احضار شده‌اند.
این درحالیست که فرماندار شیراز در خبرگزاری‌های رسمی اعلام کرده بود که این مسابقات به مناسبت روز شیراز، ویژه بانوان و آقایان در ۲ مسیر کاملا مجزا برگزار شد.
 
در جریان حواشی ایجاد شده و واکنش وزارت ورزش و جوانان، هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی از سمت خود استعفا داد و حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان نیز در حکمی افشین داوری را به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب کرد.  
در این راستا روح‌الله نجمی، رییس هیات دوومیدانی فارس نیز که مسئولیت برگزاری این مسابقه را برعهده داشت از سمت خود استعفا داد. 
نجمی در مورد حواشی ایجاد شده در حین برگزاری دوی نیمه ماراتن در شیراز، گفت: بعد از این که استارت مسابقه زده شد، در کیلومتر دو تا سه، تعدادی خانم به گروه مردان اضافه شدند که این افراد ورزشکار ما نبودند چرا که مسابقه مردان در حافظیه و مسابقه خانم‌ها با فاصله ۱۲، ۱۳ کیلومتری از مسابقه مردان در حال برگزاری بود. تعدادی خانم خودسرانه به گروه مردان اضافه شدند و اصلا از ورزشکاران ثبت نام شده و شناخته شده دوومیدانی نبودند. کسانی بودند که قصدشان تفریح و اختلال در نظم بود. 
وی تاکید کرد که این مسابقه برای کودکان سندروم داون برگزار شد اما این افراد هدف مسابقه را زیر سوال بردند.
 
 
شماره روزنامه:7754
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
آخرین ویرایش در سه شنبه, 19 ارديبهشت 1402

موارد مرتبط