چاپ کردن این صفحه

*افتتاح دفتر هیات وزنه‌برداری و کراس‌فیت استان فارس*   منتخب سردبیر

توسط پریسا گلریزخاتمی 03 خرداد 1402 244 0
    دفتر هیات وزنه‌برداری و کراس‌فیت استان فارس روز گذشته با حضور امینازاده معاونت توسعه ورزش قهرمانی استان، یوسفی فرماندار نی‌ریز، فرج زاده رییس اداره ورزش و جوانان نی‌ریز، رئیس، نایب رییس و اعضای هیات رئیسه وزنه‌برداری استان فارس و جمعی از وزنه‌برداران افتتاح شد. 
امینازاده معاونت توسعه ورزش قهرمانی استان در مراسم گشایش دفتر هیات وزنه‌برداری استان گفت: افتتاح این دفتر اتفاق مبارکی است و معتقدم ورزش استان فارس لایق جایگاه بسیار بالاتری است و می‌تواند در ورزش کشور و در منطقه سرآمد باشد.
وی با اشاره به مشکلات اعتباری در حوزه ورزش، ابراز امیدواری نمود تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوان بخشی از مشکلات را مرتفع ساخت.
امینازاده به انعقاد تفاهم‌نامه اداره ورزش و جوانان با هیات وزنه‌برداری درخصوص توجه ویژه به روستاهای محروم اشاره نمود و اضافه کرد: وزنه‌برداری از جمله هیات‌های ویژه و مهم ورزش استان است و بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه، این هیات، باید در سال جاری دو روستای محروم را تجهیز و حمایت نماید.
امینازاده به برنامه‌ها و اهداف تعریف شده هیات‌های ورزشی اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد تا این هیات در کنار این خیر نیکوکار بیش از پیش از فضای فراهم شده استفاده کند تا شاهد رشد و توسعه بیشتر وزنه‌برداری باشیم.
 
رییس هیات وزنه‌برداری استان گفت: متاسفانه علیرغم تمام افتخاراتی که استان فارس، در ادوار گذشته کسب نموده است؛ تاکنون دفتر مستقلی نداشته و امروز با حمایت گروه تجاری محمد هاشم‌پور نایب رئیس هیات وزنه‌برداری، عضو هیات رئیسه و مسئول انجمن کراس‌فیت استان، شاهد گشایش دفتر هیات وزنه‌برداری هستیم. 
آرش حبیبی گفت: در هشت ماه گذشته تمام تلاشمان بر توجه به زیرساخت‌های وزنه‌برداری بوده و امیدوارم بتوانیم علیرغم چالش‌های موجود، ورزشکاران را تا سکوی المپیک همراهی کنیم.
 وی اضافه کرد: استان فارس پتانسیل لازم برای قهرمان‌پروری را دارد چرا که استعداد نابی در سراسر استان فارس وجود دارد که با وجود داشتن مربیانی نمونه و با دانش لازم، می‌توانیم قهرمانان زیادی پرورش دهیم؛ اما زمانی به این مهم افتخار می‌کنیم که وزنه‌برداری استان به جایگاه خود در کشور رسیده باشد و بتوانیم ورزشکاران را بر سکوی المپیک ببینیم.
وی افزود: در هشت ماه حضور خود در هیات وزنه‌برداری استان، سه مرحله میزبان اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان کشور بودیم که در حال حاضر، مرحله سوم این اردو به میزبانی شیراز در حال برگزاری است.
حبیبی ادامه داد: همچنین ۱۰ تیم به مسابقات کشوری اعزام نمودیم که ۷ تیم با عنوان قهرمانی، به استان بازگشتند.
رییس هیات وزنه‌برداری استان با بیان کسب بیش از ۵۰ مدال کشوری طی این مدت افزود: در آغاز این مسئولیت، سال گذشته، علی کشتکار با دو برنز جوانان آسیا، چراغ مدال‌های بین‌المللی برای هیات وزنه‌برداری استان را روشن کرد و در اردیبهشت‌ماه سال جاری، فاطمه کشاورز دختر ۱۹ ساله مرودشتی در رده سنی بزرگسالان آسیا با کسب دو مدال ارزشمند برنز در حرکت‌های دوضرب و مجموع به عنوان دومین بانوی تاریخ‌ساز وزنه‌برداری، مدال معتبری برای استان و کشور به ارمغان آورد. 
حبیبی به بازی‌های در پیش رو نیز اشاره نمود و تصریح کرد: مسابقات آسیایی جوانان و نوجوانان، اواخر تیرماه در دهلی و مسابقات جوانان جهان در آبان‌ماه برگزار می‌گردد. همچنین بازیهای آسیایی هانگژو را در پیش رو داریم که امیدواریم ورزشکاران لایقی که در اردوهای آماده‌سازی حضور دارند بتوانند پرچم ایران را به اهتزاز در آورند.
وی ابراز تاسف نمود که تا امروز ورزشکاران، مربیان، داوران و پیشکسوتان وزنه‌برداری با چالشی روبرو بودند که امکان حضور در یک مجموعه کنار یکدیگر را نداشتند و دیدار با مسئولینی که ماموریت هدایت این مجموعه را برعهده دارند؛ به راحتی امکان‌پذیر نبود؛ اما از امروز و با گشایش دفتر هیات، می‌توانیم به طور کامل در خدمت جامعه وزنه‌برداری باشیم.
رییس هیات وزنه‌برداری استان، ابراز امیدواری نمود که در کنار این مجموعه با شنیدن انتقادها و پیشنهادها و راهکارها بتوان گامی در مسیر رشد وزنه‌برداری استان برداشت.
نایب رئیس هیات وزنه‌برداری و مسئول انجمن کراس‌فیت استان گفت: برنامه‌های ما تنها ورزشی و نگاه‌مان تنها قهرمان‌پروری نیست.
محمد هاشم‌پور اضافه کرد: برای ما بسیار حائز اهمیت است که قهرمان ما مشکل معیشت، شغل و مسکن نداشته باشد و با ورود به این رشته ورزشی، آینده‌اش تضمین شود؛ چرا که امروز قهرمانان بسیاری داریم که شغل یا مسکن ندارند.
هاشم پور به بیان برنامه‌ ۱۶ گانه در هیات وزنه‌برداری و کراس‌فیت اشاره نمود و افزود: برنامه اقتصادی هیات وزنه‌برداری و انجمن کراس‌فیت فارس برای نخستین بار در کشور و استان فارس اجرا می‌گردد و امیدواریم بتوانیم با اجرای گام به گام آن، الگویی برای دیگر حوزه‌ها باشیم. 
وی با بیان این که نمی‌توانیم تنها نظاره‌گر مشکلات موجود کشور باشیم؛ افزود: معتقدم هر نهاد، سازمان و مجموعه‌ای یک دولت است و اگر هر مجموعه بتواند در درون خود تمام برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی، ورزشی و اقتصادی را درست مدیریت کند؛ کشور از بحران خارج می شود.
 یوسفی فرماندار نی‌ریز گفت: در جامعه امروز چه نیازی بالاتر از خدمت به جوانان است.
وی افزود: وضعیت جامعه را می بینید؛ هر کس در ورزش هزینه کند سرمایه‌گذاری کرده است.
 یوسفی به افتخار شهرستان نی‌ریز در میزبانی وزنه‌برداری تیم ملی نوجوانان اشاره نمود و اضافه کرد: شهرستان نی‌ریز در زمینه وزنه‌برداری پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند برای ایجاد منابع پایدار در نی‌ریز سرمایه‌گذاری شود.
وی ادامه داد: به عنوان فرماندار نی‌ریز اولویت اول برای مردم شهرستان، آب و اولویت دوم توجه به ورزش و جوانان است؛ چرا که معتقدم شهری که ورزش زنده داشته باشد؛ پویا و زنده خواهد ماند.
 
 
 
شماره روزنامه:7766
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
آخرین ویرایش در چهارشنبه, 03 خرداد 1402

موارد مرتبط