چاپ کردن این صفحه

سرمایه گذاری های بزرگ در پیست پولاد کف بر روی ورزش های زمستانی منتخب سردبیر

توسط زهرا جعفري/ روزنامه نگار 20 بهمن 1399 735 0
اصغر ظريفکار مدير پيست اسکي پولادکف سپيدان از اردوي تيم ملي بانوان اسکي کشور در اين پيست خبر داد و گفت: اين اردوي 20 روزه تا بيستم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.


وي، علت انتخاب اين پيست را به عنوان مکان اردوي تيم ملي وضعيت بسيار مناسب و فني آن نسبت به پيست هاي توچال، ديزين و شمشک اعلام کرد و گفت: شيب مناسب و يخ زدگي اين پيست باعث شده تا سطح کيفيت آن مانند پيست هاي اروپايي باشد و اين مهم براي برگزاري مسابقات براي تيم ملي در مسابقات حائز اهميت است.
ظريفکار از بزرگترين سرمايه گذاري در ورزش هاي زمستاني در اين پيست خبر داد و گفت: علي رغم اينکه ورزش، ورزشکاران و باشگاه ها مورد حمايت قرار نميگيرند اما در پيست پولادکف سرمايه گذاري هاي بزرگي بر روي بازي هاي زمستاني صورت گرفته است.
وي طول مسير اسکي پيست پولاد کف را 6 کيلومتر اعلام کرد و گفت: امکان رعايت تمام پروتکل هاي بهداشتي در اين پيست وجود دارد.
ظريفکار در پايان با بيان اينکه در اتاق بازرگاني شيراز طرح تعطيلات آخر هفته و اصلاح آن به دو روز تائيد و تصويب شده است و به عنوان يک پتانسيل گردشگري به کشور اعلام شده است، هنوز در اين زمينه تصميمات قاطعي گرفته نشده است در صورتيکه ايران در سطح دنيا کمترين ميزان تعطيلات را داشته و اين مبحث بر بحث گردشگري بسيار تاثيرات منفي گذاشته است.
او در ادامه به پيشرفت هاي زيرساختي سپيدان و پيست اسکي در سال هاي اخير نيز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز اين شهر يک شهر پيشرفته است و پيست اسکي با کمک همه راه اندازي شد.
ظريفکار خاطرنشان کرد: به هر حال يک محل ورزشي و گردشگري ملاحظات خاص خود را دارد که با همدلي مسوولان و نگاه بلند به مسائل مي توان براي احداث آن اقدام کرد.
او همچنين گفت: ما جنوبي ترين پيست اسکي در دنيا هستيم که آب و هواي مناسب سپيدان موجب شده علي رغم بارش کم همچنان رونق خود را حفظ کند.
ظريفکار تصريح کرد: به اذعان ملي پوشان پيست اسکي سپيدان شباهت بسياري به پيست هاي جهاني مسابقات دارد و اين نيز جزو مزيت هاي آن محسوب مي شود.
او ادامه داد: گردشگري براي کشورها از اهميت بالايي برخوردار است که يک سرمايه گذاري با دوام محسوب مي شود و سپيدان نيز با توجه به شرايط خوبي که دارد، مي تواند حرف هاي بسياري براي گفتن داشته باشد.

شماره روزنامه:7128
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
آخرین ویرایش در دوشنبه, 20 بهمن 1399

موارد مرتبط