چاپ کردن این صفحه

با دستور از راه دور رئیس جمهوری

سالن ورزشی 6 هزار نفره شیراز افتتاح شد منتخب سردبیر

توسط گلریزخاتمی 25 تیر 1400 430 0
معاون وزیر ورزش: با افتتاح سالن ۶ هزار نفره ، شیراز میزبان رقابت های بین المللی می شود.

سالن ورزشی شش هزار نفری شیراز روز پنجشنبه با حضور جمشید تقی زاده معاون وزیر ورزش، عنایت الله رحیمی استاندار فارس،عباس حاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولین و با دستور ویدئوکنفرانس رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

جمشید تقی زاده گفت : سالن شش هزار نفری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شیراز با دارا بودن استانداردهای جهانی میزبان رقابتهای بین المللی خواهد بود.

معاون امور حقوقی مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت : این پروژه با سفر مقام معظم رهبری در سال۱۳۸۷ به شهر شیراز به استان بزرگ فارس اهدا و عملیات ساخت این سالن از سال ۱۳۹۱ آغاز شد.

تقی زاده افزود: ۶ هزار متر مربع مساحت این مجموعه است که از این مقدار ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت فضای سرپوشیده آن می باشد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش، سالن شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را از سالن های زیبا و مجلل کشور خواند و افزود: این سالن دارای تاییدیه فدراسیون های بین‌المللی است و شهر شیراز با وجود این پتانسیل می تواند میزبان مسابقات بین‌المللی وجهانی باشد. جمشید تقی زاده اعتبار ساخت این پروژه بزرگ را ۹۸ میلیارد تومان خواند و گفت : استان فارس همزمان با افتتاح این پروژه شاهد بهره‌ برداری از ۱۲ پروژه دیگر از جمله سالن های چندمنظوره و زمین های چمن روستایی است.

سرانه ورزشی فارس طی ۸ سال ۲ برابر شد

استاندار فارس با اشاره به جهش ۲ برابری سرانه ورزشی استان گفت: هنوز به استانداردهای لازم در زمینه سرانه ورزشی نرسیده ایم اما سرانه سالن های ورزشی سرپوشیده و سرباز این استان در هشت سال گذشته به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

عنایت‌الله رحیمی گفت: طبق وعده ای که به مردم فارس و شیراز دادیم تلاش زیادی برای تکمیل و بهره برداری از این سالن ورزشی انجامشده و اعتبارات زیادی به آن اختصاص یافته است.

وی اظهارداشت: سالن ۶ هزار نفره شیراز یکی از پروژه های مورد نیاز این استان بود تا بتوانیم ورزش های سالنی را در چارچوباستانداردهای بین المللی در شیراز به عنوان قطب خدمات رسانی به منطقه جنوب کشور حمایت کنیم.

استاندار فارس با بیان این که سال ورزشی شش هزار نفره شیراز در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر و زیربنای کل ۱۹ هزار مترمربع به بهره برداری رسیده است، گفت: ساختمان اصلی این سالن ورزشی، ۱۶ هزار و ۸۸۵ مترمربع مساحت دارد و ساختمان های جنبی آن نیز ۲ هزار و ۱۱۵ مترمربع مساحت دارند.

وی با بیان این که برای ساخت این سالن ورزشی تاکنون ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است که با محاسبات روز این پروژه قیمت بسیاربالاتری خواهد داشت، گفت: فاز یک این سالن امروز افتتاح شد و زمین مورد نیاز برای سایر نیازمندی های پروژه مانند پارکینگ،استحصال و قراردادهای لازم هم منعقد شده و در آینده نزدیک احداث می شود.

رحیمی ادامه داد: در مراسم امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور علاوه بر افتتاح سالن ۶ هزار نفره، ۱۲ پروژه را به صورت همزمان افتتاح کردیم که شامل ۲ زمین چمن بزرگ، هشت زمین چمن کوچک و سالن های دیگری در شیراز و سایر شهرستان های استان فارس است.

شماره روزنامه:7244
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
آخرین ویرایش در جمعه, 25 تیر 1400

موارد مرتبط