وارد حساب کاربری خود شوید

نام کاربر *
کلمه عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد یک حساب کاربری

فیلدها با ستاره (*) مشخص شده اند مورد نیاز است.
نام *
نام کاربر *
کلمه عبور *
تائید رمز عبور *
پست الکترونیک *
تأیید ایمیل *
کپچا *
Reload Captcha

    واگذاری سهام باشگاه های فوتبال فارس به تعاونی‌ها منتخب سردبیر

      مديرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: 22 مجموعه ورزشی کارگری در سطح این استان وجود دارد و هیات‌های ورزش کارگری نیز در سطح همه شهرستان‌های فارس فعال شده و لازم است که این حوزه مورد توجه بیشتر متولی اصلی ورزش نیز قرار گیرد.

    سهراب مختاري در جلسه هيات اجرايي مجموعه هاي ورزشي کارگران فارس که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان این استان برگزارشد، گفت: فارس با 22 مجموعه ورزشي کارگران در جايگاه نخست کشور از نظر تعداد پروژه ورزشی تفریحی قرار دارد که تاکنون 17 مجموعه از اين تعداد به بهره برداري رسيده است.
    وی افزود: علیرغم مشکلات موجود در خصوص تامین اعتبار، با توجه به پیگیریهای اداره کل و مسئولین ارشد استان و مساعدت وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مقرر شده است در برخی پروژه های نیمه تمام که اغلب بين 85 تا 95 درصد پيشرفت فيزيکي دارند توسط بانک‌هاي توسعه تعاون و رفاه کارگران همکاري لازم در حوزه ارايه تسهيلات انجام گردد.
    وي با بيان اين مطلب که ورزش کارگری فارس در سال هاي اخیر براساس شاخص هاي کشوري همواره رتبه برتری داشته است، بيان کرد: مجموعه ورزشي، فرهنگي و تفريحي کارگران شيراز نيز اکنون بعد از حدود 4 دهه بازسازي به محلي مناسب با بهترين تجهيزات روز درحوزه‌هاي مختلف ورزشي تبديل شده است.
    وي اضافه کرد: مجموعه ورزشي شماره 2 کارگران شهرستان شيراز در شهر جديد صدرا واقع است که در ماه‌هاي گذشته مشکل قدیمیمالکيت اين مجموعه با همکاري شرکت عمران اين شهر حل شده است.

    فاصله هیات ورزش کارگری با متولی ورزش کم شود

    مديرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه بیان کرد: هیات های ورزش کارگری در اکثر شهرستانهای این استان فعالشده اما به نظر فاصله بین این هیات‌های ورزشی با متولی ورزش استان که اداره کل ورزش و جوانان می باشد زیاد است که ضروری است این فاصله کم شود.
    وی با اشاره به اینکه توجه به سلامت کارگران با برگزاری ورزش صبحگاهی در برخی کارگاه های بزرگ و پیاده روی هفتگی قبل از شیوع کرونا یکی از برنامه های حوزه امور اجتماعی و ورزشی اداره کل بوده است، بر کمک اداره کل ورزش و جوانان به هیات ورزشی کارگرانهمانند سایر هیاتها تاکید کرد.
    مختاری کمک به تامین تجهیزات و برخی اماکن ورزشی کارگران را خدمت مناسبی به این قشر بزرگ و خانواده آنها دانست و در این خصوص خواستار انعقاد تفاهم نامه بین ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان شد.
    وی ابراز امیدواری نمود تا گام های موثری در حوزه توسعه ورزش همگانی و کارگری و همچنین رفع مشکلات اشتغال جوانان و مشاوره وهدایت این قشر به سمت بازار کار برداشته شود.

    ورزش کارگری فارس خوش می‌درخشد

    رییس شورای هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز در این نشست گفت: فعالیت‌های ورزش کارگری در سالیان اخیر درسطح این استان پررنگ بوده اما سهم جامعه کارگری که بیش از نیمی از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهد، کمتر از سوی متولی ورزش فارس دیده شده است.
    مهرزاد مویدی افزود: ورزش کارگری فارس تاکنون مقام های برتر ملی و بین المللی را برای این دیار افتخار آفرینی کرده و هیچ استانی به اندازه فارس از این تعداد مجموعه کارگری و ورزشکار مستعد بهره مند نیست و این انتظار وجود دارد که حمایت کافی معنوی و مادی ازسوی اداره کل ورزش و جوانان به این حوزه صورت گیرد.

    توسعه ورزش همگانی برای مبارزه با فاجعه چاقی در جامعه

    مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این جلسه بر عدم توجه به بخشی نگری تاکید کرد و گفت: در حوزه ساخت پروژه های ورزشی نیاز است که هم فکری و هم افزایی بیشتری بین دستگاه ها صورت پذیرد تا امکانات ورزشی به صورت متوازن در همه مناطق وشهرستان های فارس پخش شود.
    عباس حاجی زاده بر توسعه ورزش همگانی در سطح جامعه تاکید و عنوان کرد: چاقی و اضافه وزن یکی از معضلات جدی است که جامعه ما را تهدید می کند به گونه‌ای که براساس بررسی های انجام شده میزان اضافه وزن در بین دانش آموزان ما بیش از 21 درصداست که خود فاجعه است.
    وی با اشاره به طرح کوچ که در سطح مدارس برای کنترل چاقی دانش آموزاندر دست اجراست؛ برای داشتن ایرانی فعال بر سلامت وورزش همه اقشار و خصوصا کارگران تاکید کرد.
    مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس افزود: در حوزه ورزش کارگری این استان علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه اقدامات خوبی صورت گرفته است.
    وی ادامه داد: ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از هیات‌های ورزش کارگری توسط اداره کل ورزش و جوانان فارس وجود دارد که حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت که این مساله در جلسه آتی شورای عالی ورزش فارس نیز که طی روزهای آینده برگزار خواهد شد مطرح وبه مصوبه این شورا تبدیل می شود.
    حاجی زاده با اشاره به کاهش منابع مالی دولت و کمبود اعتبارات در حوزه ورزش گفت: 270 پروژه نیمه تمام ورزشی در این استان وجوددارد که برای اتمام این طرح ها رقمی معادل 500 میلیارد تومان مورد نیاز است.
    وی در ادامه تاکید کرد: قطعا زین پس ورزش کارگری استان فارس و هیات های ورزشی این بخش مورد حمایت معنوی و مالی اداره کل ورزش و جوانان قرار خواهد گرفت که در مناسبات ملی و بین المللی دیده می شود.

    نوید لیگ برتری با واگذاری سهام باشگاه های فوتبال فارس به تعاونی‌ها

    در ادامه این جلسه پیشنهاد واگذاری بخشی از سهام باشگاه های فارس تا حداکثر 49 درصد به مردم و تعاونی ها ی توسعه و عمران شهرستان های استان فارس از سوی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس مطرح و اعلام شد که با این اقدام منافع مالی مردم و اهالی فارس نیز در این موضوع دخیل بوده و باشگاه ها نیز از عواید مالی این طرح بهرمند و در نهایت آرزوی چندین ساله مردم این استان برای راهیابی یکی از تیم های فوتبال این خطه به لیگ برتر محقق می‌شود.
    مدیرکل ورزش و جوانان این استان نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: واگذاری سهام باشگاه های این استان ازجمله تیم قشقایی به مردم و تعاونی ها پیشنهاد خوبی است که با انجام کار کارشناسی زمینه پیاده سازی آن پیگیری خواهد شد.

    این مورد را ارزیابی کنید
    (1 رای)
    آخرین ویرایش در یکشنبه, 13 مهر 1399
    سردبیر

    روزنامه عصرمردم در۱۶آدر سال ۱۳۷۴ به نام عصرو با رویکرد فرهنگی سیاسی اجتماعی  وبا گستره استانی به مدت ۴ سال بدون وقفه انتشار یافت با توجه به استقبال خوب مخاطبان با نام عصرمردم  و با گستره سراسری در استان‌های جنوبی و مرکزی کشور توزیع شد مهم‌ترین ابتکار و موفقیت روزنامه عصر مردم از آغاز تا به اکنون که ۲۵ سال از انتشار آن می‌گذردانتشار هفته‌نامه ها و ویژه نامه های شهرستانی است که هم اکنون نیز تعدادی از آنها در حال انتشارند.

    https://asremardom.ir/

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
    از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
    در غیر این صورت، «عصر مردم» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.