وارد حساب کاربری خود شوید

نام کاربر *
کلمه عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد یک حساب کاربری

فیلدها با ستاره (*) مشخص شده اند مورد نیاز است.
نام *
نام کاربر *
کلمه عبور *
تائید رمز عبور *
پست الکترونیک *
تأیید ایمیل *
کپچا *
Reload Captcha

    *جهاد تبیین، خدمت‌رسانی و امیدآفرینی؛ ماموریتی بزرگتر برای رسانه‌ها*   منتخب سردبیر

    توسط پریسا گلریزخاتمی/ خبرنگار روزنامه عصرمردم 03 دی 1402 200 0
    یادداشت پریسا گلریزخاتمی   *جهاد تبیین، خدمت‌رسانی و امیدآفرینی؛ ماموریتی بزرگتر برای رسانه‌ها*
     
    به باور روانشناسان و آسیب‌شناسان اجتماعی، امید به افراد حس عمیق امن بودن و قابل اعتماد بودن القا می‌کند و آنها را به سمت تلاش بیشتر برای دستیابی به موفقیت‌های فردی و اجتماعی و ملی سوق می‌دهد. امید، احساس مشترک یک ملت نسبت به آینده و برآمده از غرور ملی و وطن‌دوستی است که شوق و انگیزه تلاش، تاب‌آوری و تحمل مشکلات و داشتن آرزوهای بزرگ را برای آینده افزایش می‌دهد.
    کشورمان با دشمنانی روبروست که نمی‌خواهند جامعه امیدوار باشد و با سیاه‌نمایی و کوچک شمردن دستاوردهایی که خود از آنها مبهوت شده‌اند؛ به دنبال شکست از درون خانه هستند و تلاش می‌کنند با ایجاد ناامیدی به اهداف شوم خود دست یابند چون می‌دانند جامعه امیدوار به جلو می‌نگرد و آینده را روشن‌تر از حال می‌بیند‌‌. پس ضروریست تا امید اجتماعی را در جامعه شکوفا کنیم و این مهم تنها با توجه بیشتر به خواست مردم و همراهی مردم میسر می‌شود‌. 
    در این راستا جهادگران عرصه تبیین برای امیدآفرینی مسئولیت خطیری دارند و مسئولان اجرایی هم باید با خدمت‌رسانی بذر امید را در دل مردم بکارند و بدانند که امیدآفرینی و وعده و وعیدهای واهی برای حل یک شبه مشکلات،  گسترش ناامیدی و عمیق‌تر کردن احساس منفی عمومی جامعه را به‌ دنبال دارد؛ آن چه که بعضا در عملکرد برخی از مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌ها دیده شده است که نیازمند پاسخگویی است.
    به نظر می‌رسد توجه بیشتر به بهبود شرایط اقتصادی و حل معضل بی‌ثباتی در بازار، راهبردهای حمایتی و کمک به کاهش فاصله طبقاتی و اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت از جمله مواردی است که به امیدآفرینی در جامعه کمک می‌کند.
    تلاش حکومت برای افزایش میزان درآمد در جامعه و خلق فرصت‌های شغلی بیشتر و اشتغال کامل‌تر و تمرکز بر اقتصاد مولد به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ از جمله راهبردهای اساسی تزریق امید در جامعه است که متاسفانه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. 
    درست است که باید در مسیر جهاد امیدآفرینی، خدمت و تبیین در تراز انقلاب اسلامی قدم برداریم و لازم است تا دستاوردها تبیین شوند؛ اما نباید چنان در این مسیر غرق شویم و دستاوردها را چنان نشان دهیم گویی بر آخرین قله ایستاده‌ایم. آری باید در مسیر رسانه‌ای نمودن دستاوردها، با نگاه به خواستگاه مردم و جامعه گام‌های بلندی برداشت.
    اقدامات و فعالیت‌های امروز جهادگران استان در اموری نظیر جهاد آبرسانی، ساخت مسکن محرومین، مسکن روستایی و بسیاری از موضوعات دیگر، وصف ناپذیر و در خور تقدیر است.
    جوانان بسیجی با تمرکز بر تقویت امید در جامعه، در تمام ایام سال در مسیر جهاد تبیین به دنبال خدمات‌رسانی و تلاش برای رفع محرومیت‌ها در جامعه‌اند که نمونه آن در دنیا کم‌نظیر است.  
    با این اوصاف می‌توان گفت رسانه‌ها امسال ماموریتی بزرگتر از انتخابات و دعوت عموم مردم به مشارکت پیش رو دارند و آن جهاد تبیین، خدمت‌رسانی و امیدآفرینی است.
    امید است که ماموریت بزرگتر دولت نیز توجه به اقتصاد مولد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.
     
     
     
    شماره روزنامه:7939
    این مورد را ارزیابی کنید
    (1 رای)
    آخرین ویرایش در دوشنبه, 04 دی 1402

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
    از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
    در غیر این صورت، «عصر مردم» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    آرشیو روزنامه

    Ad Sidebar
    Ad Sidebar-3