محمدتقي تذروي با بيان اينکه کمربندي شيراز يکي از پر حادثه ترين مناطق از نظر آمار تصادفات ميباشد، گفت: از آنجا که نزديک به ده شهرک در کنارکمربندي شهرداري مستقر شده اند لازم است مسوولان مربوطه نسبت به رفع مخاطرات براي ساکنين مناطق ،اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.
وي افزود: به همين منظور شهرداري تدابيري پيش بيني کرده است که يکي از آنها اتصال حمل و نقلي شهرکها از طريق اشکال هندسي به کمربندي رد راستاي کاهش آمار تصادفات است.
اين عضوشورا با اشاره به اينکه گزينههاي متعددي در دستور کار شورا براي ايجاد مسيرهاي کندرو و پياده راهقرار داشت، افزود :از آنجا که برخي از اين پيشنهادات از نظر هزينه اي و يا زماني مقرون به صرفه نيست در آخرين تصميم کميسيون عمران حمل و نقل و ترافيک مقرر گرديد بخشي از کمربندي شيراز، پياده راه، بخشي به کندرو و مابقي در اختيار مسير تندرو قرار گيرد .
وي تصريح کرد: معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز مکلف شده است تا طراحي اين مسير را ظرف 7 روز آينده به شوراي اسلامي شهر شده است ارائه نمايد تا جهت تاييد نهايي به شوراي ترافيک استان ارسال گردد .
وي خاطر نشان کرد: بر اساس پيشنهاد مصوب شده در کميسيون، شانه کمربندي شيراز به فاصله 5 متر به پياده راه تبديل خواهد شد و موازي با آن با امکان تردد دو خودرو مسير کندرو تعريف مي گردد .
وي در بخش ديگري از سخنانش از مشارکت شهرداري شيراز در احداث کمربندي شمال شرقي شيراز سخن گفت و اظهار داشت :از آنجا که متوليان مربوطه در جلسه حاضر نشدند اين موضوع از دستور کار کميسيون خارج شد.
وي احداث پل عابر پياده از ورودي شهرک گلستان به ابتداي جاده صدرا را از ديگر مصوبات روز گذشته اين کميسيون اعلام کرد و گفت: شيوه نامه ايمني حمل و نقل دانش آموزان با گذشت يک سال از زمان تعيين شده، بالاخره به کميسيون ارائه شد و با حضور کارشناسان مديران و نمايندگان شورا شهرداري و آموزش و پرورش مورد بررسي قرار گرفت و در نهايت بر روي سه محور اصلي رانندگان ،خودرو و رعايت نکات ايمني توسط .دانش آموزان بسته شد و مقرر شد شيوه نامه مورد بررسي مجدد قرار گرفته و در صورت تاييد کارشناسان آموزش و پرورش و شهرداري به صحن شورا ارائه شود