چاپ کردن این صفحه

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی فارس خبر داد:  

*ایجاد و ساماندهی کمیته ورزش همگانی ویژه افراد دارای اختلال اوتیسم، سندروم داون و کم توان ذهنی*   منتخب سردبیر

توسط پریسا گلریزخاتمی 13 ارديبهشت 1402 209 0
  همایش فرهنگی و ورزشی با حضور خانواده‌های اوتیسم و سندروم داون و کم‌توان ذهنی با هدف آگاهی‌بخشی اوتیسم و ایجاد شور و نشاط با فرزندان دارای اختلال اوتیسم برگزار شد.
سرپرست هیات ورزش‌های همگانی فارس گفت: نخستین جشنواره همگانی فرهنگی و ورزشی فرزندان اوتیسم و سندروم دوان در شیراز با حضور بیش از ۲۵۰ کودک دارای اختلال اوتیسم، سندروم داون و کم توان ذهنی برگزار شد.
 
علیرضا غلامیان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در شیراز گفت: ورزش همگانی یعنی ورزش برای همه و ورزش همگانی در استان فارس تلاش دارد با فعالیت‌ها و پیگیری اهداف فدراسیون ورزش‌های همگانی، برنامه‌ریزی لازم برای افراد دارای نیاز ویژه را داشته باشد و در این راستا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های مفرح و شاد برای پر کردن اوقات فراغت این افراد، برنامه‌ریزی شده و درحال اجرا است.
وی اضافه کرد: برای اولین بار کارگاه آموزشی روپایی با گوی پردار و مهارت‌های فردی و روپایی به صورت فردی و گروهی در فارس با هدف ارتقای سطح سلامت و ایجاد شور و نشاط برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
 
غلامیان ادامه داد: هیات ورزش‌های همگانی استان فارس برنامه‌های ویژه‌ای، خاص افراد دارای اختلال اوتیسم برگزار کرده که مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است و با توجه به درخواست مکرر آن‌ها چنین برنامه‌هایی را در دست بررسی و اجرا داریم که در این جشنواره علاوه بر برگزاری کارگاه آموزشی لیوان چینی، داژبال، روپایی، گوی پردار و فریزبی، مسابقاتی نیز با حضور افراد دارای اختلال اوتیسم و سندروم داون برگزار شد و مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت.
 
وی یادآور شد که به زودی ورزش همگانی ویژه افراد دارای اختلال اوتیسم، سندروم و کم توان ذهنی در ذیل کمیته در هیات ورزش‌های همگانی ایجاد و ساماندهی خواهد شد تا با شناسایی استعدادها و آموزش بتوان گامی در جهت رشد ورزش این گروه از جامعه برداشت. 
 
غلامیان افزود: هیات ورزش‌های همگانی برنامه‌ جامعی برای پایش سلامت فرزندان اوتیسم و سندروم داون، در دستور کار دارد.
 
 
شماره روزنامه:7749
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
آخرین ویرایش در چهارشنبه, 13 ارديبهشت 1402

موارد مرتبط