وارد حساب کاربری خود شوید

نام کاربر *
کلمه عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد یک حساب کاربری

فیلدها با ستاره (*) مشخص شده اند مورد نیاز است.
نام *
نام کاربر *
کلمه عبور *
تائید رمز عبور *
پست الکترونیک *
تأیید ایمیل *
کپچا *
Reload Captcha

    *رقابت ۸۰۰ دونده در مسابقات دو نیمه ماراتن در روز شیراز*   منتخب سردبیر

    توسط پریسا گلریزخاتمی/ خبرنگار 11 ارديبهشت 1402 237 0
        مسابقات دو نیمه ماراتن با عنوان (Run Shiraz) با حضور ورزشکارانی از سراسر ایران و سه کشور جهان، روز جمعه پانزدهم اردیبهشت، همزمان با بزرگداشت روز شیراز و با شعار "به همراه ما نه؛ برای ما" با هدف آگاهی‌بخشی بیشتر به اقشار جامعه در خصوص مبتلایان به "سندروم داون" در شیراز برگزار خواهد شد.
     
    رئیس هیئت دوومیدانی فارس روز گذشته در جمع خبرنگاران، گفت: مسابقات دو نیمه‌ماراتن شیراز، در سال ۹۷ به تصویب شورای عالی ورزش رسید که به دلیل همزمانی با شیوع کرونا، نخستین دوره آن سال گذشته و با حضور ۳۸۰ ورزشکار از سراسر کشور، همزمان با هفته شیراز برگزار شد.
    روح‌الله نجمی با بیان اینکه دو ماراتن و نیمه ماراتن، از رویدادهای مهم ورزشی است که در ۵۰۰ شهر جهان برگزار می‌شود؛ این رویداد ورزشی را فرصتی برای جذب ورزشکاران سراسر دنیا دانست که تاثیرات قابل ملاحظه‌ای در حوزه اقتصادی و فرهنگی خواهد داشت. 
    نجمی با تاکید بر اهمیت برگزاری رویدادهای ورزشی درخصوص اثرگذاری وسیع آن در ابعاد مختلف گفت: استفاده از چنین رویدادهایی به ویژه در سطح بین‌المللی با هدف معرفی هرچه بهتر و بیشتر داشته‌ها و کمک به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی پیرامون موضوعات مختلف، دارای اهمیت است.
    وی به شعار امسال این دوره از مسابقات دو نیمه ماراتن شیراز با عنوان "به همراه ما؛ نه برای ما" اشاره نمود و افزود: این مسابقات با هدف کمک به آگاهی‌بخشی بیشتر به اقشار جامعه در خصوص مبتلایان به "سندروم داون" و لزوم حمایت آگاهانه و اثرگذار از این گروه، برگزار خواهد شد.
     
    نجمی اضافه کرد: تصور بیشتر افراد جامعه از مبتلایان به سندروم داون، این است که افرادی ناتوان در یادگیری هستند در حالی که این افراد در آموزش کندتر و آهسته‌تر هستند.
    رییس گروه ورزش قهرمانی ابراز امیدواری نمود که انتخاب شعار و برگزاری این رویداد، گامی در جهت تغییر دید و تصور جامعه نسبت به این افراد باشد.
     
    نجمی ادامه داد: ۸۰۰ ورزشکار از سراسر ایران و سه کشور چین، ترکیه و عمان از ۲۰ اسفند سال گذشته تا هشتم اردیبهشت ثبت‌نام نموده‌اند که این تعداد شامل ۳۵۰ ورزشکار بانو و ۴۵۰ ورزشکار آقا است.   
    رییس هیات دوومیدانی استان فارس زمان برگزاری مسابقه را روز جمعه ۱۵ اردیبهشت اعلام کرد که مسابقه در بخش بانوان راس ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح و از محل پردیس دانشگاه شیراز و در بخش آقایان ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح و از ورزشگاه حافظیه شیراز آغاز خواهد شد؛ در این دوره آقایان مسیر استاندارد ۲۱ کیلومتر و ۱۰۰ متری و بانوان مسیر ۱۰ کیلومتری را طی خواهند کرد.
    نجمی درخصوص مسیر پیش‌بینی شده برای آقایان با درنظر گرفتن المان‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی شیراز، گفت: این مسیر شامل حافظیه، علی‌ابن حمزه(ع)، دروازه اصفهان، ارگ کریمخانی، خیابان ساحلی، پل شاهد، بلوار شهید چمران، خیابان ارم، میدان آزادی و حافظیه خواهد بود و مسیر دو بانوان با تصمیم شورای تامین، دانشگاه شیراز، بولوار کوهسار و فلکه قصردشت است‌.
     
    وی اضافه کرد: در این دوره، ۱۵ نفر از اعضای تیم ملی به همراه مسئولان فدراسیون دوومیدانی و وزارت ورزش، حضور خواهند داشت و طی آن، نفرات برتر و استعدادهای این رشته برای دعوت به تیم ملی نیز شناسایی خواهند شد و در پایان به ۲۴ نفر از ورزشکارانی که زودتر به خط پایان برسند، جوایزی اعطا خواهد شد.
     
    نجمی بر لزوم همراهی رسانه‌ها در معرفی این رویداد تاکید کرد و افزود: با همراهی رسانه‌ها، می‌توانیم شاهد تداوم این رویداد و بین‌المللی شدن آن باشیم تا با ثبت آن در تقویم جهانی، در هردوره، پذیرای شمار کثیری از ورزشکاران و علاقه‌مندان دو ماراتن در شیراز باشیم.
     
    وی گفت: در برگزاری این رویداد، اداره کل ورزش و جوانان فارس، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، پلیس راهور، فرماندهی انتظامی فارس، همراهی و همکاری بسیار مطلوبی با هیات دوومیدانی استان داشته‌اند و همه شرکت‌کنندگان با تی‌شرتی که شعار مسابقه روی آن درج شده حضور خواهند داشت و به کسانی که به خط پایان برسند، یک مدال اهدا خواهد شد‌. 
     
     
    شماره روزنامه:7747
    این مورد را ارزیابی کنید
    (1 رای)
    آخرین ویرایش در دوشنبه, 11 ارديبهشت 1402

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
    از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
    در غیر این صورت، «عصر مردم» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    آرشیو روزنامه

    Ad Sidebar
    Ad Sidebar-3