چاپ کردن این صفحه

*تجلیل از ورزشکاران نابینا و کم‌بینای مدال‌آور استان فارس*   منتخب سردبیر

توسط پریسا گلریزخاتمی 16 خرداد 1402 244 0
  به گزارش روابط عمومی هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان فارس در آیینی که با حضور نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و جمعی از مسئولین، ورزشکاران و خانواده‌های آنان توسط هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان فارس برگزار شد، از بیش از ۱۳۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینای استان فارس که در مسابقات استانی، ملی و بین‌المللی به عناوین مهم قهرمانی و کسب مدال دست یافته بودند تقدیر گردید.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: ورزشکاران نابینا و کم بینای ما در میادین مختلف نشان داده‌اند که «معلولیت، محدودیت نیست» یک شعار نیست بلکه با استعدادهایی که دارند محدودیتشان را نادیده می‌گیرند و علیرغم مشکلاتی که دارند در کشور و جهان افتخارآفرینی می‌کنند و برای استان فارس کلکسیونی از جام ها را به دست آورده‌اند و پیشرو بودن فارس و شیراز را در همه زمینه‌ها به نمایش گذاشته‌اند.
علیرضا پاک فطرت افزود: افتخار آفرینی و کسب مدال های رنگارنگ توسط نابینایان و کم‌بینایان نشان‌دهنده استعداد سرشار و اراده قوی آنان است و امروز این عزیزان برای تعدادی از جوانان افسرده جامعه ما که متاسفانه به گواه آمار، تعدادشان هم کم نیست، می‌توانند الگو و سرمشق باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه شهرداری در خدمت‌رسانی به معلولین اشاره کرد و گفت: از شهرداری انتظار دارم در ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود قانونی را که مجلس در بحث معلولین و جانبازان گذرانده، در ورودی همه ساختمان‌ها رعایت کنند.
 
وی تاکید کرد: توقع ما از شهرداری شیراز و شهرداران استان فارس این است که مناسب سازی در معابر ما انجام بشود. ما خیلی کند در این مساله حرکت می کنیم و در ساخت معابر و پیاده‌روها و فضاهای شهری هزینه می‌کنیم اما خیلی کار مهندسی نمی‌کنیم و توجهی به معلولین نداریم که این به نظر من ترک فعل است و انتظار دارم که شهرداری شیراز و شهرداری‌های استان این مناسب‌سازی را پیگیری کنند و استاندار فارس هم به عنوان نماینده عالی دولت پیگیر این موضوع باشند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به وظیفه نمایندگان مجلس در قبال معلولین اشاره کرد و گفت: وظیفه نمایندگان مجلس پیگیری فضا و مکان‌های آموزشی خوب در شان معلولان در همه شهرها است. 
پاک فطرت افزود: بر اساس بررسی‌ها و بازدیدهایی که داشتم متاسفانه در مدارس استثنایی کمبودهای زیادی وجود دارد. به عنوان مثال بعضی از معلولان از شهرستان‌های دور می‌آیند و در این چند مدرسه به سختی درس می‌خوانند بنابراین؛ این مدارس باید گسترش پیدا کنند و در مدارس باید سالن‌های ورزشی که مورد نیاز معلولان است باشد.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان آرزو کرد؛ همه کمک کنند تا فارس به جایگاه اصلی خود برسد.
 
 
*فعالیت ۹ رشته ورزشی در هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان فارس*
رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس نیز در این آیین از فعالیت ۸ رشته تخصصی و یک رشته همگانی در این هیات خبر داد.
جواد مرادپور افزود: با فعالیت ۸ انجمن فوتبال، گلبال، جودو، شنا، دوومیدانی، بولینگ، پاورلیفتینگ و شطرنج به علاوه انجمن ورزش همگانی از پیشگامان و پیشروان ورزش کشور هستیم.
مرادپور افزود: در ۸ ماه گذشته تاکنون در تمامی اعزام‌های ورزشی که فدراسیون برنامه‌ریزی کرده بود عزیزان ما در مسابقات حضور یافته و مدال کسب کرده‌اند.
وی بیان کرد: افتخارات این هیات محصول تلاش پیشکسوتان و مدیران سابق آن است که زیرساخت‌ها را فراهم کردند تا امروز ورزشکاران پرتلاش و با انگیزه ما بتوانند افتخار آفرینی و مدال‌آوری کنند.
 
*هیات ورزش نابینایان و کم بینایان در حقیقت یک اداره کل ورزش است*
رئیس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان شهرستان شیراز نیز در این آیین گفت: هیات ورزش نابینایان و کم‌بینایان در حقیقت یک اداره کل ورزش است و ما با هشت رشته فعال در شیراز فعالیت می‌کنیم و در تمامی این رشته‌ها بازیکنان ملی‌پوش داریم که باعث افتخار است.
هادی عیدی پور افزود: از نظر بودجه و اعتبار باید این هیات را ویژه دید زیرا در بحث زیرساخت‌های ورزشی و حتی حمل و نقل ورزشکاران با چالش رو به رو هستیم و باید این چالش را حل کنیم.
وی تاکید کرد: فضاهای فرهنگی و ورزشی شهرداری شیراز که عموم مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند باید به صورت ویژه در اختیار ورزشکاران این هیئت و خانواده‌های آنان قرار گیرد.
 
شماره روزنامه:7775
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
آخرین ویرایش در سه شنبه, 16 خرداد 1402

موارد مرتبط