وارد حساب کاربری خود شوید

نام کاربر *
کلمه عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد یک حساب کاربری

فیلدها با ستاره (*) مشخص شده اند مورد نیاز است.
نام *
نام کاربر *
کلمه عبور *
تائید رمز عبور *
پست الکترونیک *
تأیید ایمیل *
کپچا *
Reload Captcha

    *تجلیل از ورزشکاران نابینا و کم‌بینای مدال‌آور استان فارس*   منتخب سردبیر

    توسط پریسا گلریزخاتمی 16 خرداد 1402 240 0
      به گزارش روابط عمومی هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان فارس در آیینی که با حضور نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و جمعی از مسئولین، ورزشکاران و خانواده‌های آنان توسط هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان فارس برگزار شد، از بیش از ۱۳۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینای استان فارس که در مسابقات استانی، ملی و بین‌المللی به عناوین مهم قهرمانی و کسب مدال دست یافته بودند تقدیر گردید.
    نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: ورزشکاران نابینا و کم بینای ما در میادین مختلف نشان داده‌اند که «معلولیت، محدودیت نیست» یک شعار نیست بلکه با استعدادهایی که دارند محدودیتشان را نادیده می‌گیرند و علیرغم مشکلاتی که دارند در کشور و جهان افتخارآفرینی می‌کنند و برای استان فارس کلکسیونی از جام ها را به دست آورده‌اند و پیشرو بودن فارس و شیراز را در همه زمینه‌ها به نمایش گذاشته‌اند.
    علیرضا پاک فطرت افزود: افتخار آفرینی و کسب مدال های رنگارنگ توسط نابینایان و کم‌بینایان نشان‌دهنده استعداد سرشار و اراده قوی آنان است و امروز این عزیزان برای تعدادی از جوانان افسرده جامعه ما که متاسفانه به گواه آمار، تعدادشان هم کم نیست، می‌توانند الگو و سرمشق باشند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه شهرداری در خدمت‌رسانی به معلولین اشاره کرد و گفت: از شهرداری انتظار دارم در ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود قانونی را که مجلس در بحث معلولین و جانبازان گذرانده، در ورودی همه ساختمان‌ها رعایت کنند.
     
    وی تاکید کرد: توقع ما از شهرداری شیراز و شهرداران استان فارس این است که مناسب سازی در معابر ما انجام بشود. ما خیلی کند در این مساله حرکت می کنیم و در ساخت معابر و پیاده‌روها و فضاهای شهری هزینه می‌کنیم اما خیلی کار مهندسی نمی‌کنیم و توجهی به معلولین نداریم که این به نظر من ترک فعل است و انتظار دارم که شهرداری شیراز و شهرداری‌های استان این مناسب‌سازی را پیگیری کنند و استاندار فارس هم به عنوان نماینده عالی دولت پیگیر این موضوع باشند.
    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به وظیفه نمایندگان مجلس در قبال معلولین اشاره کرد و گفت: وظیفه نمایندگان مجلس پیگیری فضا و مکان‌های آموزشی خوب در شان معلولان در همه شهرها است. 
    پاک فطرت افزود: بر اساس بررسی‌ها و بازدیدهایی که داشتم متاسفانه در مدارس استثنایی کمبودهای زیادی وجود دارد. به عنوان مثال بعضی از معلولان از شهرستان‌های دور می‌آیند و در این چند مدرسه به سختی درس می‌خوانند بنابراین؛ این مدارس باید گسترش پیدا کنند و در مدارس باید سالن‌های ورزشی که مورد نیاز معلولان است باشد.
    نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان آرزو کرد؛ همه کمک کنند تا فارس به جایگاه اصلی خود برسد.
     
     
    *فعالیت ۹ رشته ورزشی در هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان فارس*
    رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس نیز در این آیین از فعالیت ۸ رشته تخصصی و یک رشته همگانی در این هیات خبر داد.
    جواد مرادپور افزود: با فعالیت ۸ انجمن فوتبال، گلبال، جودو، شنا، دوومیدانی، بولینگ، پاورلیفتینگ و شطرنج به علاوه انجمن ورزش همگانی از پیشگامان و پیشروان ورزش کشور هستیم.
    مرادپور افزود: در ۸ ماه گذشته تاکنون در تمامی اعزام‌های ورزشی که فدراسیون برنامه‌ریزی کرده بود عزیزان ما در مسابقات حضور یافته و مدال کسب کرده‌اند.
    وی بیان کرد: افتخارات این هیات محصول تلاش پیشکسوتان و مدیران سابق آن است که زیرساخت‌ها را فراهم کردند تا امروز ورزشکاران پرتلاش و با انگیزه ما بتوانند افتخار آفرینی و مدال‌آوری کنند.
     
    *هیات ورزش نابینایان و کم بینایان در حقیقت یک اداره کل ورزش است*
    رئیس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان شهرستان شیراز نیز در این آیین گفت: هیات ورزش نابینایان و کم‌بینایان در حقیقت یک اداره کل ورزش است و ما با هشت رشته فعال در شیراز فعالیت می‌کنیم و در تمامی این رشته‌ها بازیکنان ملی‌پوش داریم که باعث افتخار است.
    هادی عیدی پور افزود: از نظر بودجه و اعتبار باید این هیات را ویژه دید زیرا در بحث زیرساخت‌های ورزشی و حتی حمل و نقل ورزشکاران با چالش رو به رو هستیم و باید این چالش را حل کنیم.
    وی تاکید کرد: فضاهای فرهنگی و ورزشی شهرداری شیراز که عموم مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند باید به صورت ویژه در اختیار ورزشکاران این هیئت و خانواده‌های آنان قرار گیرد.
     
    شماره روزنامه:7775
    این مورد را ارزیابی کنید
    (1 رای)
    آخرین ویرایش در سه شنبه, 16 خرداد 1402

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
    از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
    در غیر این صورت، «عصر مردم» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    آرشیو روزنامه

    Ad Sidebar
    Ad Sidebar-3