وارد حساب کاربری خود شوید

نام کاربر *
کلمه عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد یک حساب کاربری

فیلدها با ستاره (*) مشخص شده اند مورد نیاز است.
نام *
نام کاربر *
کلمه عبور *
تائید رمز عبور *
پست الکترونیک *
تأیید ایمیل *
کپچا *
Reload Captcha

    *اعزام کاروان در رشته های مختلف به بازی‌های زمستانی آسیا چشم انداز فدراسیون است*  

    *اعزام کاروان در رشته های مختلف به بازی‌های زمستانی آسیا چشم انداز فدراسیون است*   منتخب سردبیر

    توسط پریسا گلریزخاتمی 13 خرداد 1402 190 0
        رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، به حضور ورزشکاران تنها در دو رشته اسکی آلپاین و صحرانوردی در المپیک‌های زمستانی گذشته اشاره نمود و گفت: اعزام کاروان ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف اسکی به بازی‌های زمستانی آسیایی ۲۰۲۹ به میزبانی عربستان، چشم‌انداز فدراسیون است.
    رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در مجمع انتخاب رئیس هیات استان فارس، قدمت ورزش‌های زمستانی در کشورمان را ۷۰ سال عنوان کرد که ایران از سال ۱۹۵۶ در المپیک زمستانی حضور داشته است.
     
    عباس نظریان رقابت‌های المپیک زمستانی را هم‌تراز با المپیک تابستانی دانست و افزود: ۱۰۶ کشور صنعتی و بزرگ دنیا در این رقابت‌ها حضور دارند و ورزشکاران در این رقابت‌ها در ۱۵ رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و ۳۰۲ مدال در مسابقات المپیک زمستانی توزیع می‌شود.
     
    وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولین ورزشی به رقابت‌های المپیک زمستانی گفت: در کشور ما، ستاد رقابت‌های المپیک تابستانی جهت حضور قدرتمند در مسابقات، تشکیل می‌شود اما ورزشکاران المپیک زمستانی بدون برگزاری این ستاد و مقدمات لازم، در سکوت به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.
    وی توجه و توسعه تمامی رشته‌های زمستانی را از امور مغفول مانده دانست و اضافه کرد: اسکی، بخش مهمی از ورزش‌های زمستانی است؛ نه تمام بخش ورزش‌های زمستانی و ما در مجموعه فدراسیون تلاش می‌کنیم؛ با پایین آمدن از کوه‌ها، ورزش‌های زمستانی را در سالن‌ها توسعه دهیم.
     
    رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی با اشاره به حضور ورزشکاران در المپیک‌های زمستانی پیشین تنها در دو رشته اسکی آلپاین و صحرانوردی گفت: ما ۴ سال فعالیت می‌کنیم تا یک ورزشکار برای ۱۰ ثانیه در رقابت‌های آلپاین المپیک زمستانی حضور یابد در حالی که می توانیم با تلاشی بیشتر در ۱۰ رشته دیگر نیز ورزشکار داشته و برای چند روز در مسابقات حضور داشته باشیم.
     
    نظریان توسعه ورزش‌های زمستانی را منحصر به کوهستان‌ها ندانست و خاطرنشان کرد: برای توسعه ورزش‌های زمستانی باید از کوه‌ها پایین بیاییم و رشته‌های مختلف را در سالن‌های ورزشی توسعه دهیم و زمستان‌ها به کوهستان برگردیم همچون کشورهای امارات، قطر و عربستان که با وجود گرمای بیش از ۵۰ درجه در رقابت‌های زمستانی مختلف، حضور دارند.
     
    رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی ادامه داد: در دو سال گذشته ۱۵ رشته در فدراسیون فعال شده است و توسعه رشته‌هایی همچون والیبال برفی، آیس هاکی، کرلینگ، اسنوبرد، اسکی کوهستان و ... در دستور کار فدراسیون است و برای اولین بار چهار نماینده ما در مسابقات آلپاین حضور داشتند و تیم اسکی چمنی ما نیز با حضور کشورهایی همچون ایتالیا، چک و اسلواکی قهرمان رقابت جام جهانی اسکی روی چمن شد.
    نظریان با تاکید بر لزوم تغییر نگاه مسئولین به ورزش‌های زمستانی، گفت: باید این دیدگاه که ورزش‌های زمستانی مختص افراد متمول است؛ اصلاح شود؛ چون تمامی قهرمانان تیم‌های ملی ما از بچه‌های روستا‌ها و مناطق کم برخوردار هستند.
     
    وی با اشاره به استعدادها و پتانسیل ورزش‌های زمستانی در استان فارس گفت: امروز رئیس کمیته استعدادیابی کشورمان علیرضا احمدپور و مریم تقوی مربی تیم ملی از استان فارس هستند و هیات استان با پتانسیل موجود، باید بیش از پیش در جهت توسعه تمامی رشته‌های زمستانی تلاش نماید.
    رئیس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی در پایان از اداره کل ورزش و جوانان استان فارس خواست با اختصاص یک سالن ورزشی به رشته‌های زمستانی و تجهیز آن، زمینه آموزش رشته‌هایی همچون آیس هاکی فراهم شود.
     
     
     
    شماره روزنامه:7773
    این مورد را ارزیابی کنید
    (1 رای)
    آخرین ویرایش در شنبه, 13 خرداد 1402

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
    از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
    در غیر این صورت، «عصر مردم» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    آرشیو روزنامه

    Ad Sidebar
    Ad Sidebar-3