وارد حساب کاربری خود شوید

نام کاربر *
کلمه عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد یک حساب کاربری

فیلدها با ستاره (*) مشخص شده اند مورد نیاز است.
نام *
نام کاربر *
کلمه عبور *
تائید رمز عبور *
پست الکترونیک *
تأیید ایمیل *
کپچا *
Reload Captcha

    *آغاز مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور*   منتخب سردبیر

    توسط پریسا گلریزخاتمی 11 مرداد 1402 247 0
        بیست‌و‌سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه کشور، یادواره شهید عبدالکریم ماندگاری از معلمان سخت‌کوش این حوزه از فردا شب و به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.
    معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس، از میزبانی  شیراز برای دومین سال متوالی در مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: نزدیک به یک هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه از سراسر کشور از 10 تا 20 مردادماه در دو گروه دختران و پسران در شیراز باهم به رقابت می‌پردازند که از امروز پذیرش تیم‌ها آغاز شده است.
    سید کاظم حسینی، روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: دانش‌آموزان سندروم داون، کم شنوا و نابینا در این مسابقات در 5 رشته ورزشی شرکت می‌کنند که ۵۶۰ نفر از آنان دانش‌آموزان پسر و ۳۸۹ نفر دختران هستند.
    حسینی افزود: مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پسران از ۱۰ تا ۱۴ مرداد و دختران از ۱۶ تا ۲۰ مردادماه برگزار می‌شود.
    وی اضافه کرد: در این مسابقات دانش‌آموزان پسر در رشته‌های فوتسال، گوی‌رانی و دوومیدانی و دانش‌آموزان دختر در رشته‌های تنیس‌روی‌میز، گوی‌رانی و دوومیدانی باهم به رقابت می‌پردازند.
    وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه چهارشنبه شب در مدرسه عشایری شهید بهشتی، محل اسکان تیم‌ها برگزار می‌شود؛ ویژگی بارز این افتتاحیه را قبول مسئولیت، توسط دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در برگزاری این مراسم عنوان کرد.
    معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: دوومیدانی در ورزشگاه حافظیه، تنیس روی میز و گوی‌رانی در ورزشگاه حمزه و فوتسال در ورزشگاه‌های پوریای ولی و شهدا برگزار خواهد شد که ۳۰ نفر ناظر و داور از استان‌های مختلف برگزاری فنی مسابقات را برعهده دارند.
    حسینی طراحی سایت و لینک خبری مسابقات برای انعکاس اخبار و رویدادهای مسابقات، نصب بنر مسابقات در سطح شهر شیراز و محل برگزاری مسابقات، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای استقبال از تیم‌های ورزشی در محل اسکان، اهدای بسته فرهنگی بهداشتی در زمان ورود تیم‌ها به تمام ورزشکاران شرکت‌کننده، تجلیل از خانواده معظم معلم تربیت بدنی شهید عبدالکریم ماندگاری در مراسم افتتاحیه، بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری شهر شیراز و زیارت حرم مطهر شاهچراغ و تجدید میثاق با شهدای حرم مطهر شاهچراغ، برپایی غرفه‌‌ دست‌ساخته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در محل اسکان تیم‌ها، اهدای تندیس یادبود مسابقات به استان‌های شرکت‌کننده و میهمانان در اختتامیه را از اقدامات فرهنگی انجام شده برای این مسابقات عنوان کرد.
     
    *بازگشت بازماندگان از تحصیل*
    حسینی بر اهمیت توجه به نیازهای دانش‌آموزان مدارس استثنایی، تاکید کرد و گفت: سال گذشته با همکاری مرکز آمار با اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس، تحقیقاتی صورت‌ گرفت که از بین بازماندگان از تحصیل ۸۰۰ نفر دانش‌آموز با نیازهای ویژه‌، در استان شناسایی شدند که همگی جذب و به مدارس بازگردانده شدند.
     
    رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس، نیز در ادامه با تاکید بر اینکه مسابقات در تمامی رشته‌ها به صورت انفرادی و تیمی برگزار می‌شود، افزود: از ۳۲ استان کشور در این مسابقات شرکت‌کننده داریم که در بین آن‌ها، ۵۰ نفر از استان فارس شامل ۲۲ نفر دختر و ۲۸ نفر پسر حضور دارند.
    خلیل عابدی مهمترین درس در مدارس استثنایی را تربیت بدنی با نگاه درمانی عنوان کرد و گفت: در این مسابقات علاوه‌بر نگاه تربیتی برای دانش‌آموزان سعی شده است تا با فرهنگ‌سازی در جامعه، توجه عموم را به این دانش‌آموزان و افراد و نیازهای آنان جلب کنیم.
     
    *لزوم توجه به ایاب و ذهاب افراد با نیازهای ویژه*
     
    وی ابراز تاسف نمود که در بحث حمل و نقل عمومی علیرغم توجه سازنده اتوبوس‌ها به تعبیه امکانات ویژه برای این افراد، این امکانات برای افراد نیازمند به دلیل عدم فرهنگ‌سازی مناسب و نبود دیگر امکانات در حوزه رفت و آمد این افراد، بدون استفاده مانده است.
    عابدی با اشاره به فرمایش رهبری که مسئولان باید مشکلات افراد نیازمند در جامعه را جدی بگیرند، گفت: سال گذشته شورای شهر شیراز بعد از تهران مصوبه‌ای برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی در دستور کار قرار داد که امسال بر همین اساس در بودجه ۱۴۰۲ تمام هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به شهرداری‌ها سپرده شده است که نیاز است به این مهم توجه ویژه شود.
     
    شماره روزنامه:7821
    این مورد را ارزیابی کنید
    (1 رای)
    آخرین ویرایش در چهارشنبه, 11 مرداد 1402

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
    از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
    در غیر این صورت، «عصر مردم» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    آرشیو روزنامه

    Ad Sidebar
    Ad Sidebar-3