روزنامه عصر مردم در سراسر جهان یک پورتال خبری آنلاین آنلاین و منبع برای محتوای فنی و دیجیتال برای مخاطبان با نفوذ خود در سراسر جهان است. شما می توانید از طریق ایمیل یا تلفن به ما بپیوندید.
+(98) 713-234 8010-13
در مراسم ياد شده که پنجشنبه گذشته در محل ايستگاه متروي امام حسين (ع) برگزار شد، استاندار فارس در سخناني، انجام کارهاي بزرگ در شرايط سخت را ارزشمند توصيف کرد و گفت: در چنين شرايطي، يک متر کار کردن برابر با ده متر کار کردن در شرايط عادي است.
عنايتاله رحيمي در همين رهگذر از شهردار، معاونين، مهندسان، مشاوران و کارگران پروژه متروي شيراز قدرداني کرد و عدالتمحوري و گسترش خدمات به اقشار مختلف مردم را از نتايج اجراي چنين پروژههايي دانست.
او ضمن اعلام حمايت خود و دولت از پروژه متروي شيراز بر اين نکته هم تأکيد کرد که بايد از ظرفيت نماينده مردم در مجلس يازدهم استفاده مطلوب کرد.
نبايد در مسائل عمراني مواجهه سياسي و جناحي داشت
شهردار شيراز اعلام کرد: به شهروندان قول مي دهم درصورتيکه اوراق مشارکت خط دو قطار شهري به شهرداري شيراز تعلق بگيرد، تا پيش از پايان دولت دوازدهم فاز نخست اين خط از ميانرود تا ميدان امام حسين (ع) به بهره برداري مي رسد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شهرداري شيراز، اسکندرپور در آيين پايان ساخت تونل فاز نخست خط دو مترو و شروع عمليات ريل گذاري اين خط گفت: 600 ميليارد تومان اوراق مشارکت سال 97 به منظور احداث خط دو قطار شهري به شهرداري شيراز تعلق گرفت که طي سال گذشته با تزريق اين اعتبار توانستيم رکورد حفاري تونل ها را بزنيم و امروز ساخت تونل فاز نخست خط دو مترو به اتمام برسد.
او با بيان اينکه براي سال 98 نيز 600 ميليارد تومان ديگر اوراق مشارکت به خط دو اختصاص يافته بود، افزود: متاسفانه در آخرين لحظات تخصيص اوراق مشارکت، سهم شهرداريهاي تهران و مشهد به صورت ويژه افزايش يافت و سهم شهرهاي تبريز، اصفهان و شيراز نصف شد. اميدوارم اين اتفاق براي اوراق مشارکت سال جاري نيفتد و سهم شيراز به صورت کامل پرداخت شود.
شهردار شيراز خاطرنشان کرد: اگر 600 ميليارد تومان اوراق مشارکت سال 98 به شهرداري شيراز تعلق بگيرد، فاز نخست خط 2 متروي شيراز از ميانرود تا ميدان امام حسين (ع) را با حداقل دو ايستگاه تا پايان امسال به بهره برداري مي رسانيم که اين امر نيازمند همراهي و حمايت مديران استاني، نمايندگان مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي، بانک مرکزي و سازمان برنامه و بودجه است.
اسکندرپور با اشاره به اينکه عمليات اجرايي پروژه خط دو قطار شهري به صورت روزانه کنترل مي شود، افزود: آغاز عمليات ريل گذاري و اتمام ساخت تونل هاي فاز نخست خط دو متروي شيراز نشان دهنده عزم جدي شهرداري براي به پايان رساندن عمليات اجرايي اين خط است.
او ضمن اشاره به اهميت بالاي احداث خط دو قطار شهري اضافه کرد: احداث اين خط منجر به دسترسي شهروندان ساکن در شهرک هاي اطراف و مناطق جنوبي و کمتر برخوردار شيراز به حمل و نقل عمومي ارزان قيمت و ايمن مي شود. البته ايجاد و بهرهبرداري از مترو براي شهرداري امري
هزينه بر است چون علاوه بر هزينه بالاي احداث مترو، شهرداري حدود 4 برابر هزينه پرداختي شهروندان بابت کرايه، يارانه پرداخت مي کند.
استاندار فارس : انجام کارهاي بزرگ در شرايط سخت ارزشمند است
شهردار شيراز : نبايد در مسائل عمراني مواجهه سياسي و جناحي داشت
شهردار شيراز نويد داد: در هفتههاي آتي عمليات اجرايي و حفاري خط 3 مترو شيراز آغاز ميشود و به موازات خط 2، عمليات عمراني اين خط را انجام مي دهيم.
وي اضافه کرد: به دليل بدهکاري هاي بانکي پيشين شهرداريها از جمله شهرداري شيراز به بانک مرکزي، امکان دريافت تسهيلات براي تامين بخشي از نيازهاي مالي پروژهها از طريق وام يا انتشار اوراق مشارکت جديد، وجود ندارد.
اسکندرپور با بيان اينکه در مسائل عمراني نبايد مواجهه سياسي و جناحي داشت، گفت: تراموا يک پنجم هزينه احداث مترو را دارد، از اين رو اجرا نشدن تراموا به نفع مردم شيراز نيست.
شهردار شيراز افزود: فاز نخست تراموا مسيري فرهنگي، تاريخي و مذهبي از مجموعه سعديه تا آستان شاهچراغ(ع) را شامل مي شود و ظرفيتي براي حوزه گردشگري و توسعه اين صنعت پر درآمد در شيراز خواهد بود.
وي با اشاره به اينکه مطالعات احداث تراموا توسط مشاوري مجرب انجام شده و بيش از يک سال زمان برده است، گفت: تلاش داريم فاز اول پروژه احداث تراموا را سال آينده به بهرهبرداري برسانيم.
رييس سازمان حمل و نقل ريلي شهرداري شيراز نيز در اين آيين گفت: از امروز عمليات اجرايي ريل گذاري از ايستگاه ميانرود تا ميدان امام حسين (ع) را آغاز مي کنيم و تلاش داريم تا پايان سال اين خط را با دو ايستگاه به بهره برداري برسانيم.
حسن مرادي با بيان اينکه خط دو مترو شيراز 15 کيلومتر طول و 13 ايستگاه دارد، افزود: با حمايت مجموعه مديريت شهري توانستيم اوراق مشارکت خط دو مترو مربوط به سال 97 را به مبلغ 600 ميليارد تومان تصويب و سال گذشته اين مبلغ را به پروژه تزريق کرديم. اين تزريق مالي به همراه برنامه ريزي و تلاش شبانه روزي باعث شد که پيشرفت قابل توجهي در عمليات اجرايي اين خط داشته باشيم و بعد از تهران و مشهد جزو نخستين شهرهاي ايران هستيم که ريل گذاري خط دو را انجام مي دهيم.
او ضمن اشاره به برخي از آمار در خصوص حفاري تونل هاي خط دو مترو گفت: در اين عمليات 500 هزار متر مکعب معادل صد هزار کاميون خاکبرداري و 83 هزار مکعب بتن ريزي انجام و 9 هزار تن آرماتور معادل 450 کاميون استفاده شده است.
رييس سازمان حمل و نقل ريلي شهرداري شيراز در زمينه خريد تجهيزات براي احداث خط دو مترو عنوان کرد: حدود 100 ميليارد تومان قرارداد خريد تجهيزات منعقد کرديم و همچنين در حال خريد بقيه تجهيزات نيز هستيم.
مرادي با بيان اينکه خط يک مترو از شنبه دهم خردادماه از ساعت 6 تا 22 به شهروندان خدمت رساني مي کند، اضافه کرد: در بهمن ماه و پيش از تعطيلي موقت قطارشهري، روزانه بيش از 105 هزار مسافر از مترو استفاده مي کردند.
او خاطرنشان کرد: ايستگاه وکيل الرعايا به عنوان آخرين ايستگاه از خط يک آماده افتتاح و عمليات اجرايي آن به پايان رسيده است.
رييس سازمان حمل و نقل ريلي شهرداري شيراز اضافه کرد: مطالعات خط 3 مترو نيز تمام شده و به زودي مراسم کلنگ زني آن خط انجام مي شود. همچنين خطوط متروي 4، 5 و 6 نيز در حال مطالعه است.
همچنين در اين مراسم نائب رئيس شوراي شهر شيراز مترو و سيستم حملونقل عمومي را زيرساخت اصلي تحقق شهر انسان محور و زيست پذير دانست و بر اهميت توجه به اين زيرساخت تاکيد کرد.
ابراهيم صبوري گفت : خط يک مترو در بازه زماني 15تا 16 سال به مرحله اجرايي رسيد و پس از گذشت اين زمان طولاني توانستيم آن را به بهرهبرداري برسانيم.
او با تاکيد بر اينکه امروز رکورد خوبي در راهاندازي خط دو ثبت کردهائيم، تصريح کرد: حدود 4 سال از زمان شروع پروژه خط دوم قطار شهري ميگذرد و ما امروز آغاز عمليات ريلگذاري را براي فاز يک شروع کرديم و به زودي دستگاه حفاري تونل «تيبيام» به ميدان امان حسين(ع) ميرسد.
نائب رئيس شوراي شهر شيراز خاطرنشان کرد: شوراي پنجم با شعار انسانمحوري و زيست پذيري شهر تلاش کرد که تغيير گفتمان را در شهرداري استارت بزند.
صبوري شرايط امروز را يک پله جلوتر از شعارهاي مطرح شده در زمان شروع بکار شوراي پنجم دانست و گفت: تلاش ما بر اين است که شهر شيراز را به يک شهر زيست پذير تبديل کرده و آن را از اتومبيلها پس گرفته و در اختيار انسانها قرار دهيم.
او مترو و سيستم حملونقل عمومي را زيرساخت اصلي شهر انسان محور و زيست پذير دانست و زيرساخت حملونقل عمومي را بعنوان اصليترين منبع تحقق اين هدف عنوان کرد.
وي با اشاره به خريد 120 دستگاه اتوبوس که در راستاي تحقق شعارهاي شوراي پنجم انجام گرفت، اظهار داشت: تکميل ايستگاههاي خط يک مترو و شروع پروژه خط دوم گام موثر ديگري در اين بخش محسوب ميشود.
او با تاکيد بر اينکه تغيير گفتمان در حوزه شهرداري کمي سخت است اظهار اميدواري کرد که اين گفتمان بتواند ادامه پيدا کند.
گفتني است مراسم پايان حفاري و آغار ريل گذاري خط دوم قطار شهري با سخنراني شهردار شيراز در خصوص روند اجراي پروژه و لزوم همکاري و همراهي ساير مسئولان و دستگاهها و استاندار فارس با تاکيد بر بهرهگيري از ظرفيت مجلس شوراي اسلامي ادامه يافت.
خط دوم قطار شهري در شيراز که مسيري شمالي جنوبي دارد بناست ميدان کلبه در مسير آرامگاه سعديه را به ميدان امام حسين(ع) و شهرک ميانرود، متصل کند.
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «عصر مردم» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.