وارد حساب کاربری خود شوید

نام کاربر *
کلمه عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد یک حساب کاربری

فیلدها با ستاره (*) مشخص شده اند مورد نیاز است.
نام *
نام کاربر *
کلمه عبور *
تائید رمز عبور *
پست الکترونیک *
تأیید ایمیل *
کپچا *
Reload Captcha

    *فارس میزبان مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور*   منتخب سردبیر

    توسط پریسا گلریزخاتمی 20 تیر 1402 262 0
        معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از میزبانی شیراز در برگزاری مسابقات والیبال و بسکتبال بانوان فرهنگی کشور با حضور ۵۲ تیم از سراسر کشور خبر داد.
    سید کاظم حسینی، روز گذشته در جمع خبرنگاران به برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور پس از ۱۳ سال تعطیلی اشاره نمود و گفت: این مسابقات برای دومین سال پیاپی و در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و ایجاد نشاط و امید‌آفرینی برگزار می‌شود، که بیش از ۲۵ هزار نفر از فرهنگیان در این مسابقات حضور دارند.
    وی افزود: این مسابقات در رشته‌های فوتسال، والیبال، بدمینتون، بسکتبال و تنیس روی میز در دو گروه خواهران و برادران و دو رده سنی زیر ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال در حال برگزاری است.
    وی ادامه داد: مسابقات فرهنگیان بانوان در رشته‌های والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز و بدمینتون با ظرفیت ۳۵۰۰ نفر در قالب ۲۸۰ تیم ورزشی در خردادماه برگزار شده است که از این تعداد ۹ تیم به مسابقات کشوری راه‌ یافته‌اند.
    حسینی با اشاره به ضرورت امیدآفرینی در جامعه، گفت: این مسابقات تاثیر بسزایی در ایجاد و تقویت روحیه امید و نشاط و شادابی همکاران و معلمان داشته؛ به طوری‌ که این نشاط و شادابی در کلاس‌های درس نیز قابل مشاهده است.
     
    وی به حضور ۲۱۵ هزار نفر از معلمان شرکت کننده در سه بخش رقابتی، منطقه‌ای و استانی اشاره و اضافه کرد: هم اکنون استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی میزبان برگزاری این دوره از مسابقات در سطح کشوری هستند.
    به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس، از ۲۰ تا ۲۶ تیرماه، شیراز میزبان ۲۹ تیم والیبال بانوان و ۲۳ تیم بسکتبال از سراسر کشور است که در مجموع ۷۲۰ نفر داور، ناظر و عوامل اجرایی در برگزاری این مسابقات نقش فعال دارند.
     
    *۲۳ نفر از معلمان فارس از عوامل اصلی برگزار‌کننده مسابقات فرهنگی کشور*
     
    حسینی حضور ۲۳ نفر از معلمان فارس به عنوان عوامل اصلی برگزار‌کننده این مسابقات در کل کشور را از افتخارات استان برشمرد و افزود: همکاران استان فارس در قالب عناوین مختلف از جمله ناظرکل تا سرپرست فنی و داوری مسابقات در برگزاری این رقابت‌ها حضور دارند.
    وی یادآور شد که مسابقات والیبال در سه سالن‌ شهدای دانش‌آموز ناحیه یک، پوریای ولی و نرجس و مسابقات بسکتبال در سالن رضوان برگزار می‌شود.
    حسینی با بیان به این که سرانه فضای ورزشی فارس از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی در یکسال گذشته از ۲۳ صدم به ۲۹ صدم مترمربع در سال جاری رسیده است؛ افزود: متاسفانه علیرغم افزایش سرانه فضای ورزشی طی یک سال گذشته، در رتبه بیست و پنجم کشور قرار داریم و همچنان با کمبود فضای ورزشی مواجه هستیم.
    معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: تیم والیبال فرهنگیان بانوان فارس، سال گذشته نایب قهرمان کشور بوده و امید است تا امسال بتوانند قهرمانی را از آن خود کنند.
    وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مسابقات ورزش فرهنگیان کشور در مجموع رشته‌ها، استان فارس مقام اول کشور را کسب کرد و امیدواریم امسال نیز این جایگاه را حفظ نماییم. 
    وی با تاکید بر اینکه مشعل مسابقات فرهنگیان را ۵ نفر از معلمان ورزشکار استان فارس حمل می‌کنند، گفت: افتتاحیه این مسابقات بعدازظهر چهارشنبه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در مجموعه ورزشی بعثت شیراز برگزار می‌شود.
     
    *کمبود هزار نفری معلم متخصص رشته تربیت بدنی در آموزش و پرورش*
    حسینی در پایان از کمبود هزار نفری معلم متخصص رشته تربیت بدنی در استان خبر داد و افزود: استان فارس با بیش از ۹۰۰ هزار دانش‌آموز و ۸ هزار واحد آموزش و ۲ هزار معلم تربیت بدنی، همچنان در نیروی انسانی، تجهیزات و فضای ورزشی دارای کمبود است که با توجه به برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در این استان امیدواریم اعتبارات بیشتری به این استان تخصیص داده شود.
     
     
    شماره روزنامه:7804
    این مورد را ارزیابی کنید
    (1 رای)
    آخرین ویرایش در سه شنبه, 20 تیر 1402

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
    از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
    در غیر این صورت، «عصر مردم» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    آرشیو روزنامه

    Ad Sidebar
    Ad Sidebar-3